Monday, September 8, 2008

BPJ.. BIG PAPA JOHN




Ok... bila tengok pada tajuk jer.. BPJ.. bukannye BATU PAHAT JOHOR, tapi BIG PAPA JOHN.. Big Papa John ni gerai kawanku si IZAR dan Ell ( BAZAR RAMADHAN TAMAN MELUR AMPANG) diorang ni bagus dari aku..coz ada jugak niat baik nak berniaga.. so aku sokong usaha pemuda AMK ni....nak di jadikan cerita hari sabtu lepas (060908).. hujan dari pagi bermula 11am sampai la..jam 3pm.. aku sengal jugak dok rumah.. so aku call la..si izar..

Perjalananku agak mencabar jugak nak ke sana dgn kesesakan lalulintas.. aku pun first time masuk ke penghujung ampang.. so alhamdulilah aku xsesak....dgn arahan dari ELL.. aku smp awal dari (shahrir dgn tunang yer) dia 5.30pm aku 5.15pm hari yg berbeza..hahaha...hehehehe bila sampai jer.. ramai sungguh penghujung bazar Ramadhan...biasala.. hari sabtu kan!! lepas hujan pulak..

aku smp je ELL cakap "MAT buka pose kat sini k!! ko dtg awal sgt takut ko boring!!! izar pun cakap cam2..izar dah xleh cakap pe bz sgt.. hahahah... customer belum ramai lagi di BIG PAPA JOHN kira boleh la.. borak2 jap...nak jadikan cerita aku tnya izar ko ada bawa CHEES ke.. izar cakap...mat aku tinggal kat umah.. so aku mempelawa diri untuk beli chees...YUH... semua kedai xd...

6.05pm - Time ni orang dah mula ramai...singgah ke BIG PAPA JOHN...pada mulanya aku hanya melihat dan duduk sahaja.... xpatut sungguh aku ni.. "Bulan mulia ni mesti tlg kawan2"..

6.10pm - aku mula tolong bungkus..Roti John...izar dah makin bz..menyediakan PAPA JOHN..ELL juga bungkus dan cashier dan memberi angka giliran... (biasala ELL) hehehe...best pulak bungkus2 ni... dh lama aku xniaga cam ni..soit....layan...dalam kesibukan ada seorg gadis yang datang...iaitu KEKASIH lama ( EX girl ) salah seorg antara kami.. tolak AKU..& izar...hehehehe

6.45pm - aku g beli juadah....
7.00pm - kembali bertugas...nk jadikan cerita...tadi time aku beli juadah aku beli air tebu..korang nak tahu.. air tebu tumpang ..memang xd rezeki.. aku rasa bersalah...kt izar.. coz dia mengIDAM...air tebu..Merajuk pulak si izar ni...

7.18pm - dah waktu berbuka..masih ada customer datang... so korang boleh fikir betapa sedapnya BIG PAPA JOHN...

aku pun dapat berbuka puasa dgn ELL.izar dan kawan ell...so aku makan HALF PAPA JOHN sahaja...huhuhuhu aku ucapkan tahniah pada Ell dan izar.. kerana berjaya mejadi USAHAWAN AMK berjaya. so aku promote kat kwan ku yang baca blog aku ni..datangla.. ke BIG PAPA JOHN memang sedap..lain dari yang lain...... TAKBIR...

BIG PAPA JOHN
TMN MELUR,AMPANG

No comments: